Adverteren

1. Ik wil graag adverteren. Wat is er mogelijk?
Wil je landelijk adverteren, dan zijn er verschillende media beschilbaar: de nieuwsbrief, het magazine, de website en bij evenementen. Gaat je interesse uit naar adverteren of sponsoring van lokale evenementen, dan worden de mogelijkheden met de lokale Tafelronde besproken. Voor meer informatie, neem graag contact op met de Public Relations Officer via: pro@roundtable.nl

2. Ik wil graag adverteren. Wat zijn de kosten?
Alle mogelijkheden voor adverteren zijn vastgelegd in een tariefkaart. Hier worden de verschillende mogelijkheden verder uitgewerkt. Voor meer informatie, neem graag contact op met de Public Relations Officer via: pro@roundtable.nl

Agenda

1. Ik wil een evenement opnemen in de agenda. Hoe doe ik dat?
Lever de relevante gegevens van het evenement aan aan de Public Relations Officer (PRO), via: pro@roundtable.nl. Graag ook relevant beeldmaterdaal meezenden in de hoogst mogelijke resolutie.

2. Wat is een Jaarlijkse en Halfjaarlijkse Ledenvergadering?
De Nederlandsche Tafelronde is statutair verplicht om een Jaarlijkse en Halfjaarlijkse Ledenvergadering te organiseren voor alle leden. Deelname aan de Halfjaarlijkse en de Jaarlijkse Ledenvergaderingen is gratis. Statutair moet iedere Tafel vertegenwoordigd zijn. Iedere Tafelaar ontvangt voorafgaand aan een Jaarvergadering de benodigde stukken. Afmelden kan via het secretariaat. De AGM wordt georganiseerd door een lokale Tafelronde. Op de jaarlijkse vergadering (ook wel AGM – Annual General Meeting) komen ook veel buitenlandse gasten op bezoek. Andersom kan je als Tafelaar ook AGM’s van andere landen bezoeken. Een buitenlandse AGM is bijzonder gezellig om te bezoeken. Op de website van Round Table International vind je de agenda van alle AGM’s.

Buitenland

1. Ik wil meer weten over Tafelen in het buitenland. Wie kan mij helpen?
Wil je meer weten over Tafelen in het buitenland, of zoek je de gegevens van buitenlandse Tafels, neem dan contact op met de IRO van het hoofdbestuur van de Nederlandsche Tafelronde via iro@roundtable.nl.

2. Ik wil graag een buitenlandse Tafel of AGM bezoeken. Wie kan mij verder helpen?
Wil je meer weten over Tafelen in het buitenland, of zoek je gegevens van buitenlandse Tafels, neem dan contact op met de IRO van het hoofdbestuur van de Nederlandsche Tafelronde via iro@roundtable.nl., of kijk op http://www.rtinternational.org

3. Ik kom in het buitenland in de problemen en zoek hulp bij Tafelaars. Wie kan mij helpen?
In noodsituaties in het buitenland kan je de IRO benaderen van het betreffende land. Weet je niet wie dat is dan kan je meer informatie verkrijgen van de IRO van het hoofdbestuur van de Nederlandsche Tafelronde via iro@roundtable.nl., of kijk op http://www.rtinternational.org

4. Kan ik een buitenlandse AGM bezoeken?
Een buitenlandse AGM is bijzonder gezellig om te bezoeken. Op de website van Round Table International vind je de agenda van alle AGM’s. Via de website van de AGM kan je je aanmelden. Voor verdere informatie neem contact op met de landelijke IRO, iro@roundtable.nl.

Communicatie, Activiteiten en Nieuws

1 Ik wil mijn Tafel aciviteiten en nieuws promoten. Hoe doe ik dat?
Nederlandsche Tafelrondes zijn zeer actief. Jaarlijks worden er diverse activiteiten georganiseerd waar ook andere Tafelaars welkom zijn. Organiseert je Tafelronde een mooie activiteit en wil je daar bekendheid aan geven via de Nederlandsche Tafelronde, lees dan de presentatie ‘Communicatie Activiteiten en Nieuws’. Deze presentatie geeft een overzicht van de communicatiemiddelen van de Nederlandsche Tafelronde, die je kunt gebruiken om je Tafel activiteiten en nieuws te promoten.

De presentatie kan je hier downloaden.

Dit document is een samenvatting van alle succesvolle ervaringen tot nu toe. Heb je tips, aanvullingen of nog betere ideeën, stuur ze dan graag naar pro@roundtable.nl.

2. Waarom zou je als lokale Tafelronde bekendheid willen geven aan deze activiteiten?
Andere Tafels laten zien waar je mee bezig bent  =inspireren.
MeerdereTafelaars aanwezig op je activiteit  =activeren.
Betere bekendheid bij potentiële Tafelaars  =acquireren.

Huisstijl

1. Ik wil meer weten over de huisstijl, waar vind ik die informatie?
Informatie over de huisstijl en de richtlijnen die zijn opgesteld, kan je opvragen bij de Public Relations Officer via:pro@roundtable.nl

Ledenadministratie

1. Ik ben mijn inloggegevens kwijt. Wat nu? 
Als secretaris is uw gebruikersnaam “secr” direct gevolgd door uw Tafelnummer. Districtsvoorzitters gebruiken “districtI” tot en met “districtXIII”. Als u uw wachtwoord nog niet hebt of bent vergeten dan kunt u hier een nieuw wachtwoord aanvragen. Gebruik daarvoor het e-mail adres dat bij de Nederlandsche Tafelronde bekend is.

2.Onze gegevens van onze Tafelleden moet worden aangepast. Wat moet ik doen?
Via de ledenadministratie kunnen alle wijzigingen in het ledenbestand van jouw Tafel worden bijhouden. Elke secretaris heeft een inlogcode voor de ledenadministratie om daarmee zelf de gegevens van Tafelaars aan te passen. De gebruikersnaam is “secr” direct gevolgd door het Tafelnummer.

De inlog voor de ledenadministratie vind je hier.

Een handleiding voor de ledenadministratie kan opgevraagd worden bij de administratie. Als je vragen heb, neem dan gerust contact op met de administratie (secretarial.office@roundtable.nl).

3. Ik ontvang geen magazine of nieuwsbrief meer. Hoe kan dat?
Neem graag contact op met het secretariaat van de Nederlandsche Tafelronde via secretarial.office@roundtable.nl

4. Wanneer moet ik een nieuwe Tafelaar aanmelden?
Nieuwe Tafelaars graag vóór de installatie via de online ledenadministratie aanmelden (door de secretaris). Je ontvangt dan tijdig een welkomspakket.

5. Is de contributie per Tafel afhankelijk van het aantal leden?
Nee, de contributiefactuur die jouw Tafel ontvangt staat los van het aantal leden en is geraamd op 15 Tafelaars. Kortom hoe meer leden hoe gunstiger de hoofdelijke omslag.

Magazine

1. Ik wil een artikel aanleveren. Hoe doe ik dat?
Stuur je artikel op naar de Public Relations Officer (PRO), via: pro@roundtable.nl. Je kunt een artikel aanleveren in Word en afbeeldingen in elk gangbaar formaat. Afbeeldingen graag in hoogst mogelijke resolutie omdat het magazine gedrukt wordt.

2. Ontvang ik het Roundtable Magazine ook na mijn 40e?
Helaas ontvangen oud leden van de Nederlandsche Tafelronde het magazine niet meer nadat zij officieel de Tafel hebben verlaten. Echter, indien je het magazine toch wilt blijven ontvangen, kun jij je wel abonneren.

3. Ik ben geen Tafelaar meer, maar wil het Roundtable Magazine blijven ontvangen. Hoe doe ik dat?
Heel eenvoudig! Voor het symbolische bedrag van € 40,- kun je een abonnement nemen op het Roundtable Magazine. Jaarlijks wordt er automatisch € 40,- geïncasseerd van jouw rekening en ontvang je 4 maal per jaar het magazine. Het enige dat je hoeft te doen is het abonnee formulier op de website in te vullen. Abonneer je direct.

4. Hoe zeg ik mijn abonnement op het Roundtable magazine op?
Wil je het Roundtable Magazine niet meer ontvangen, maar heb je wel een abonnement? Stuur dan een e-mail naar secretarial.office@roundtable.nl met daarin je voornaam, achternaam, voormalig Tafelnummer, Tafelnaam en de reden waarom je het abonnement opzegt en wij zullen per direct het abonnement stop zetten.

Nieuwsbrief

1. Ik wil een nieuwsbericht opnemen op de website. Hoe doe ik dat?
Stuur je nieuwsbericht op naar de Public Relations Officer (PRO), via: pro@roundtable.nl. Je kunt een artikel aanleveren in Word en afbeeldingen in elk gangbaar formaat. Afbeeldingen graag in hoogst mogelijke resolutie zodat het ook doorgeplaatst kan worden in het Roundtable Magazine.

Wil je Tafelaar worden?

1. Ik wil Tafelaar worden, hoe kan ik mij aanmelden?
Je kan jezelf niet aanmelden als Tafelaar, je moet daarvoor benaderd worden. Tafels zijn altijd op zoek naar nieuwe Tafelaars, maar je kan jezelf dus niet opgeven.

2. Ik ben Tafelaar en ik ken een geschikte potentiele Tafelaar, maar niet voor mijn Tafel. Wat kan ik doen?
Je kan een geschikte potentiële Tafelaar aanmelden via de PLAF procedure. Deze vind je hier.

3. Wanneer moeten we als Tafelronde een nieuwe Tafelaar aanmelden?
Nieuwe Tafelaars graag vóór de installatie in het ledenadministratie systeem aanmelden. Je ontvangt dan tijdig  een welkomspakket.

Tafelen

1. Wat heeft Tafelen met de legende van Koning Arthur te maken?
Er is geen inhoudelijke relatie tussen de Nederlandsche Tafelronde, of Round Table, met de legende van Koning Arthur. We gebruiken wel het embleem van de ronde tafel als symbool voor vriendschap.

2. Is de Tafelronde een Serviceclub?
Nee, de Tafelronde is in eerste instantie een vereniging gericht op het stimuleren en ontwikkelen van vriendschap: lokaal, nationaal en internationaal. Goede doelen worden wel gevonden en ondersteund maar altijd omdat dat de Tafels daar zelf behoefte aan hebben. Service is geen doel maar wel een middel.

3. Bestaat de Nederlandsche Tafelronde alleen in Nederland?
Nee, de Nederlandsche Tafelronde is onderdeel van Round Table International. Er zijn associaties in ruim 57 landen. Round Table is een internationale organisatie.

4. Kunnen alleen mannen lid worden van een Tafelronde?
Ja, de Nederlandsche Tafelronde is alleen voor mannen tussen de ca 18 en 40 jaar. Vrouwen kunnen lid worden van de Ladies Circle.

5. Hoeveel Tafelaars zijn er in Nederland?
De Nederlandsche Tafelronde bestaat uit 193 Tafelrondes verspreid over heel Nederland. Er zijn ruim 3.000 Tafelaars in Nederland.

6. Klopt het dat Tafelen maar tot 40 jaar kan?
Ja, deze leeftijdsgrens kenmerkt de dynamiek van de Tafelronde. Het is wel belangrijk dat Tafels zorgvuldig omgaan met de planning van het ledenaantal. Het is altijd lastig wanneer er ineens een grote groep 40+ sers een Tafel gaat verlaten zonder dat daar een goede aanwas van nieuwe Tafelaars tegenover staat. De eikdatum is 31 maart. Indien je op die datum 40 jaar bent dan moet je de Nederlandsche Tafelronde verlaten en word je een zgn. 40 plusser.

7. Ik ben Tafelaar en wil graag actief worden binnen de Nederlandsche Tafelronde. Wie kan mij verder informeren?
Wil je meer weten over de mogelijkheden binnen de Nederlandsche Tafelronde, neem dan graag contact op met de Districtvoorzitter van je district of met de vice-president (vice.president@roundtable.nl) of de secretaris (national.secretary@roundtable.nl) van het hoofdbestuur van de Nederlandsche Tafelronde.

8. Wat is het minimaal aantal Tafelaars per Tafelronde?
Het vereiste minimum aantal leden voor een lokale Tafelronde is 15 Tafelaars. De jaarlijkse peildatum is 31 maart.

9. Ik wil graag dat het Hoofdbestuur of de Districtsvoorzitter mijn Tafel bezoekt. Kan dat?
Jazeker! Met plezier. De gehele Tafelraad (hoofdbestuur en districtsvoorzitters) staan tot je beschikking. Je kan ze zelf benaderen of contact opnemen met de landelijke secretaris: national.secretary@roundtable.nl.

Website

1. Onze Tafel wil een website voor de eigen Tafel. Wat kan ik doen?
In principe adviseren wij om een website zelf te maken. Mocht je ondersteuning willen van een webbureau, kan je contact opnemen met Aardbei Communicatie. Je kunt vragen naar Tom Mulder (TR 175) – www.aardbei-communicatie.nl.

2. Onze Tafel heeft een website, kan ik deze koppelen aan de Tafelronde site?
Ja, dat kan. Je kunt deze gegevens toevoegen in het ledenadministratiesysteem. Of geef de gegevens door aan de PRO: pro@roundtable.nl

Webshop

1. Ik wil een Tafelproduct toevoegen. Hoe doe ik dat?
Stuur een email met alle relevante gegevens naar de PRO, pro@roundtable.nl. Graag meezenden: een hoge resolutie foto, de prijs (in/ex verzend/bezorgkosten), de contactgegevens (email) en aanvullende productinformatie. De afwikkeling van de bestelling verloopt direct via je eigen Tafel en dus niet via iDeal. Zodra iemand je product bestelt, word je daarover automatisch per e-mail bericht. Wil je weten wat er al te koop is ga dan naar snel naar de Webwinkel.

Staat je vraag hier niet bij?

Schroom dan niet om contact met ons op te nemen. Stuur een mail of gebruik het onderstaande formulier. Onze contactgegevens vind je op de contact pagina.

Contactformulier